SPARK I GANG DET NYE ÅRET MED FAGLIG PÅFYLL!

Teatret Vårt og Høstscena inviterer til en hel uke med foredrag og seminar i Molde 20 januar -24 januar!

Trenger du eller din organisasjon mer innsikt i kulturproduksjon og kommunikasjon og formidling av den? En rekke ledende foredragsholdere og fagekspertise kommer til Molde for å gi kunst- og kulturaktører i regionen nærmere innsikt i disse feltene. Med støtte fra Møre og Romsdal fylkeskommune og Kulturrådet er Høstscena i gang med et kompetansehevingstiltak for kunst- og kulturfeltet med fokus på kommunikasjon, formidling og produksjon av (scene)kunst.

Informasjon:

  • Gratis deltakelse og lunsj hver dag
  • Mulighet for reisestøtte ved behov
  • Bindende påmelding 
  • søknadsfrist 17. januar
  • NB! Begrenset antall plasser på enkelte arrangement

For praktiske spørsmål ta kontakt med festivalprodusent Miriam Jacobsen Sollie på: miriam@hostscena.no

PROGRAMOVERSIKT:

Mandag 20 januar kl 10.00-16.00:
Digital markedsføring for kultur og festival – Hvordan nå ut til ditt publikum i en digital tidsalder?
Heldags verksted med et av Nordens ledende markedsføringsbyråer Synlighet. De har fått i oppdrag å skreddersy et opplegg for oss, som blant annet vil gi oss innsikt i de siste trender innenfor markedsføring, oppfølging av markedsplaner og viktige punkter for drift av hjemmesider. SYNLIGHET er et markedsføringsbyrå med 70 spesialister i Norge og Sverige og holder blandt annet kurs innen digital markedsføring, markedsstategier, hjemmeside, sosiale medier, merkevarebygging og søkemotoroptimalisering (SEO).

Tirsdag 21 januar kl 11.00-16.00
Heldags verksted i kommunikasjon med spesialist i arbeids- og organisasjonspsykolog (og tidligere UEFA-fotballdommer) Tom-Henning Øvrebø.
Vi er så heldige å få besøk av Tom-Henning Øvrebø, som skal være sammen med oss en hel dag. Fokus vil være på hvordan å kommunisere på tvers av avdelinger og på tvers av miljøer. Øvrebø har lang og bred erfaring i faget, og arbeider med aktører som Den Norske Opera & Ballet, Talent Norge, Kunsthøgskolen i Oslo og Olympiatoppen.

Onsdag 22 januar:
kl 09.00-12.00: Hvordan skape levende bilder til SoMe og andre kommunikasjonsflater? Verksted med innholdsskaper Jonas Falck Evensen og Hilde Leinebø fra Nationaltheatret.
Praktiske teknikker og caser for å vise hvordan skape visuelt engasjerende innhold til sosiale medier og andre plattformer.

kl 13.00-17.00: Oppstart av tre dagers produksjonsseminar med produsent Kjetil Falkum.
Produksjonsseminaret vil blant annet gi dere innsikt i produsentrollen, organisasjonsformer, organisasjonskart, verktøy for deling av informasjon, hvordan begynne en produksjon fra a-å, fra idefase til rapportering, ink kartlegging, fremdriftsplan, produksjonsplan, kontrakter, forhandlinger og juss, opphavsrett, budsjettarbeid, prosjektledelse. Seminaret vil løpe over tre dager, og vil ha en maksgrense antall deltagere.

kl 16.30-20.30: Verksted for publikumsverter ved Torunn Tusj + forestillingen Torn og Rose
Å være publikumsvert er en hyggelig, morsom og viktig oppgave. I denne workshopen vil vi se på de ulike forventningene knyttet til rollen, og hvordan vi best kan løse eventuelle utfordringer. Målet med kurset er å sørge for at du som publikumsvert til enhver tid er trygg på hva du skal gjøre når, så du slipper potensielt stressfylte situasjoner. Workshopen tilpasses behovene til de som er til stede, og passer like godt for en erfaren publikumsvert som for en nybegynner. Her er alle erfaringer og spørsmål nyttige! kl 18.00 tar vi en pause og ser forestillingen Torn og Rose på teatret.

Torsdag 23 januar kl 09.00-16.00:
Dag 2 produksjonsseminar med Kjetil Falkum.

Fredag 24 januar kl 09.00-16.00:
Dag 3 produksjonsseminar med Kjetil Falkum.

TIMEPLAN

Mandag 20.01
Sted: Teatret Vårt i Molde, Plassen (rom: Storyville)

10.00-16.00: Digital markedsføring ved SYNLIGHET markedsføringsbyrå
12.00: Lunsj

Tirsdag 21.01
Sted: Teatret Vårt i Molde, Plassen (rom: Storyville)

11.00-16.00: Kommunikasjon og samarbeid ved Tom Henning Øvrebø
13.00: Lunsj

Onsdag 22.01
Sted: Teatret Vårt i Molde, Plassen

09.00-12.00: Verksted i innholdskaping og digital kommunikasjon
12.00: Lunsj
13.00-17.00 Seminar dag 1 produksjon ved Kjetil Falkum
16.30-20.30 Verksted for publikumsverter ved Torunn Tusj + forestillingen Torn og Rose

Torsdag 23.01
Sted: Plassen, Teatret Vårt

09.00-16.00 Seminar dag 2 produksjon ved Kjetil Falkum

Fredag 24.01
Sted: Plassen, Teatret Vårt

09.00-16.00 Seminar dag 3 produksjon ved Kjetil Falkum

SYNLIGHET

Markedsføring og kommunikasjon

Emilie Gran – Rådgiver og spesialist i sosiale medier
Emilie er en dyktig og engasjert rådgiver som brenner for å hjelpe kunder med å navigere i den digitale verdenen. Med solid kompetanse innen digital rådgivning, annonsering og organisk sosiale medier, jobber hun effektivt på tvers av fagområder for å sikre at prosjektene leveres som planlagt. Med utdanning i Digital Kommunikasjon og Markedsføring fra BI Trondheim, kombinerer Emilie teoretisk innsikt med praktisk erfaring, og leverer skreddersydde løsninger som virkelig gjør en forskjell.

Kathrine Krane – Digital rådgiver og innholdsprodusent
Kathrine er en erfaren og engasjert Client Director, digital rådgiver, og innholdsprodusent med over ti års erfaring innen markedsføring. Hun har høy kompetanse på digital rådgivning, prosjektledelse og innholdsproduksjon, og er kjent for å levere skarpe, engasjerende tekster og innhold.Med utdanning fra Deakin University (MA, Communications and Public Relations) og Norges Kreative Fagskole (2-årig grad i reklamefag), har Kathrine både teoretisk tyngde og praktisk erfaring, og leverer alltid innhold og løsninger som virkelig treffer målgruppen.

Tom Henning Øvrebø 

Organisasjonspsykologi og kommunikasjon

Tom Henning har jobbet som psykolog innen toppidrett i mange år. Han er tilknyttet både Norges idrettshøyskole og Olympiatoppen. I tillegg til å bistå utøvere forsker han på psykisk helse i toppidrett og underviser i idrettspsykologi. Tom Henning har videreutdanning i bl.a. kognitiv terapi og er spesialist i arbeids- og organisasjonspsykologi.

Kjetil Falkum

Produsentworkshop 2,5 dag

Kjetil Falkum er utdannet stage manager og production manager ved Royal Academy of Dramatic Art i London. Etter utdanningen har han jobbet frilans som inspisient, turnéleder og produsent for teater, musikaler, opera, festivaler og events, både i Norge og i utlandet. Kjetil gjesteforeleser jevnlig ved flere av teaterskolene i Oslo, og holder kurs i produsentarbeid for selvproduserende skuespillere og dansere. Siden 2017 har han ledet teaterfestivalen Heddadagene for Norsk Teater og Orkesterforening.

Torunn Tusj

Publikumvert workshop

Torunn Tusj er festivalsjef for Go Figure! En festival for figurteater og visuell scenekunst i Oslo og har laget teater for og med barn og ungdom siden 1996. Hennes brede erfaring både som arrangør og som gjestespiller ved utallige scener, har gitt henne god innsikt i publikumsvertenes viktige rolle og funksjon under et arrangement. Siden 2019 har hun holdt jevnlige workshops for publikumsverter.

Jonas Falck Evensen og Hilde Crone Leinebø

Verksted innholdskaping og kommunikasjon

Jonas Falck Evensen er videoansvarlig ved Nationaltheatret. Utdannet prosjektleder fra Westerdals og aktiv musiker. Han har jobbet med videoproduksjon for Nationaltheatret siden 2017 og har hatt en nøkkelrolle i teatrets utvikling kommunikasjonsfaglig.

Hilde Crone Leinebø er PR-ansvarlig for de ulike produksjonene på Nationaltheatret, og jobber med pressekontakt, innholdsproduksjon og strategi. Hun er utdannet journalist fra Høgskulen i Volda, og har bakgrunn som både radiojournalist, kreativ leder i PR byrået Kulturmeglerne og har jobbet ved Nationaltheatret siden 2023.